info@metal-deck.ir

1932 382 0912

قطعات نورد شده CFS

به طور عمده مزایای متداول زیر برای قالب بندی فلزی سرد نورد شده مطرح می گردد: قطعات نورد شده CFS راهی بسیار اقتصادی برای ساختمانهایی با بارهای کم یا دهانه های کوتاه.دارای مقاومت بالا به نسبت وزن بسیار کم.

به عنوان عرشه ها و پنل ها برای استفاده در کف،سقف و دیوارها مانند اعضای باربر برای قالب بندی سازه ای.

به عنوان عرشه ها و پنل ها برای استفاده در کف، سقف و دیوارها مانند دیوارهای برشی و دیافراگم ها.

راحتی تشکیل مقاطع قوطی شکل یا مقاطع پشت به پشت با قطعات  نورد شده CFSبرای درگاه ها در سیستم دیوار یا سقف.

قطعات  نورد شده CFS دارای کیفیت یکنواخت،غیر قابل اشتعال،وبا توانایی تجدید پذیری مصرف بالا هستند.

قطعات فولادی نورد شدهCFS

فولاد فرم داده شده در حالت قطعات سرد نورد شده CFS از سال های 1850 در کشورهای انگلستان و امریکا با به کارگیری در ساخت لوازم منزل و ماشین اغاز شد. ولی تا قبل از جنگ جهانی اول در ساختمان سازی به کا گرفته نمی شد. از سال های 1950 به بعد به کارگیریقطعات سرد نورد شده CFSدر ساختمانهای تجاری و صنعتی شروع شد.اما از انجا که نتوانست با سیستم های رایج ساخت مسکن رقابت اقتصادی کند،تا سال1990 امکان به کارگیری قطعات فوق در این بخش عملی نشده بود. از این سال به دلیل گران شدن چوب و مطرح شدن مشکلات زیست محیطی در صنعت ساختمان سازی،سیستم ساختمانی LSF که با استفاده از قطعات  فولادیCFS از نوع گالوانیزه و یا ضد زنگ ساخته می شود،برای ساخت واحدهای مسکونی به کار گرفته شد.از مشخصات بارز قطعات فولادیCFS میتوان به شکل پذیری،سختی،جوش پذیری و استحکام زیاد قطعات نسبت به وزنشان اشاره کرد.

حتما بخوانید  قیمت گل میخ عرشه فولادی

تفاوت عمده بین قطعات فولاد گرم نورد شده در مقایسه با فولاد فرم داده شده در حالت قطعات  نورد شده CFS ،تنوع قطعات ساخته شده از فولاد فرم داده شده در حالت سرد است.این نوع قطعات بنام های قطعات باز،بسته و ساخته شده موجود می باشند.این نوع قطعات پتانسیل مناسبی برای معماران و مهندسان مهیا می نمایند تا انها دقیقا بتوانند قطعه مورد نظر خود را بر اساس نیازشان انتخاب نمایند.این نوع ورقهای فولادی را معمولادر عرض های 1.5 متر در کارخانه های ذوب اهن تولید و در کارخانه های دیگری بصورت رولی و پرسی فرم می دهند و به شکل های مورد نظر در می اورند.اندازه قطعات در جان معمولا بین 50تا300 میلیمتر است.معمول ترین ضخامت ورق فولادی گالوانیزه شده برای ساخت قطعات سازه ای 1.2تا3.2 میلیمتر است.