info@metal-deck.ir

1932 382 0912

مقایسه سقف عرشه فولادی‌

مقایسه سقف عرشه فولادی‌ با سایر سقف ها

مقایسه سقف عرشه فولادی‌ با سایر سقف ها صرفه جویی در حجم و ضخامت بتن ریزی، صرفه جویی در مصرف میلگرد و حذف میلگردهای کششی، حذف کلیه هزینه های قالب بندی ، حذف تیرهای فرعی و صرفه جویی در مصرف آهن و كاهش هزینه های اجرایی، تأمین ایمنی کارگاه و حداقل فضا برای دپو و نگهداری، حمل و نقل کمتر، آسان و راحت، سبکتر از سقف های رایج (تیرچه بلوک، کرومیت کامپوزیت و غیره)، 12 برابر صرفه جویی در مدت زمان اجرا به نسبت سطح مشابه سایر سقف‌ها، تقلیل وزن سازه، فونداسیون و جرم کلی ساختمان، رفع تاخیر در مراحل زمانبندی اجرای ساختمان، بازگشت سریع سرمایه به علت سرعت اجرایی بالا، تقلیل ابعاد فونداسیون و اسکلت، اجراء سیستم تأسیسات، لوله کشی به روش میان سقفی که باعث عدم فشار و درگیری مصالح روی سیستم تأسیسات می باشد.
خصوصیات برتر و منحصر به فرد سیستم سقف عرشه فولادی و مقایسه سقف عرشه فولادی
● حذف قالب بندی، در این سیستم قالب بندی که یکی از مشکلات اجرایی ساختمان را تشکیل می دهد حذف گردیده و اجرای سقف را با سرعت بسیار بالایی عملی می نماید و این امکان نیز وجود دارد که بعد از تکمیل شبکه های تأسیساتی بصورت یکجا نسبت به بتن ریزی تمام سقف و طبقات اقدام نمود و بدین روش مي‌توان تا 12 بار سرعت اجرای سقف را افزایش داد.
● برشگیرهایی نظیر برشگیر نبشی و ناودانی حذف گردیده و از برش گیرهای مطابق با استانداردهای بین المللی استفاده می گردد و این برشگیرها تواماً با نصب سقف اجرا می شود و سقف آماده بتن ریزی خواهد بود. (حذف جوشکاری در اجرای برشگیرها)
● میزان بتن مورد نیاز در سقف عرشه فولای بطور میانگین 07/0 متر مکعب برای هر متر مربع می باشد و نسبت به سقف های مشابه نیاز کمتری به بتن خواهد داشت. نگهداری و کیورینگ در این نوع سقفها بدلیل حفظ مقدار قابل توجهی از آب بتن به مراتب ساده تر و کم هزینه تر بوده و به دلیل عدم ریزش و نفوذ شیره بتون از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.
● بتن ریزی در این سقف از سطح بسیار صاف و یکپارچه برخوردار بوده که پس از آن نیاز به رگلاژ بتون و کف سازی و پوكه ريزي نمي‌باشد و با سرعت بالا آماده اجراي پوشش نازك كاري (سراميك، سنگ، پاركت و موكت) مي‌باشد.

عرشه فولادی

  • سقف برای سازه‌های فلزی سبک یا خشک مدرن عرشه فولادی ، تکنولوژی سازه‌های (LGS، PBS، LSF,CSF) با صفحات سیمانی سبک
    مقایسه سقف عرشه فولادی کاربرد و مزایای بیشتری برای ساختمان‌ها، خانه‌ها، ویلاهای یک تا سه طبقه داشته و مورد استفاده مطلوب مي‌باشد، همچنین برای افزودن یک تا دو طبقه بر روی بناهای موجود. (اضافه اشکوب) و به خصوص مناطق صـعـب الــعــبور و کوهســتانی و
    مکانهای غیر دائم و موقت که قابل استفاده مجدد می باشد.
    ساختار سقف عرشه فولادی یا خشک مدرن با ایجاد شبکه فلزی (نورد سرد) و یا با ايجاد تیرهاي فرعي فلزی در داخل دهنه‌ي پل‌ها و تير‌هاي اصلي مطابق با محاسبات سازه‌ای با یک لایه از ورق‌های گالوانیزه پروفیل شده آجدار و صفحات مسلح سیمانی سبک (سمنت بورد)، ورق‌های O.S.P، یک یا دو لایه از عایق‌های پشم سنگ و فوم مخصوص با لوازم نصب و اتصالات مخصوص و سقف کاذب در زیر شبکه مي‌باشد.
    ● این سیستم سقف دارای تکنولوژی پیشرفته و از مصالح کارا و تکنیک‌های نوین در صنعت ساختمان‌سازی روز جهان برخوردار می‌باشد.
    ● مورد استفاده بسیار و متداول در کشورهای پیشرفته و کاربرد خیلی سریع و مطلوب در سیستم‌های ساختمانی فلزی سبک دارد.
    ● این سیستم سقف در سازه‌های فلزی سبک با حذف تمامي‌مصالح سنتی مناسب ترین روش برای احداث ساختمان‌ها در همه ی مناطق اقلیمي‌و آب و هوایی مي‌باشد.
    ● ساختار و نوع مصالح سقف‌ عرشه فولادی
    نیازها: ورق گالوانیزه پروفیل شده آجدار، صفحات مسلح سیمانی سبک سمنت بورد ، ورق OSB، بولت و پیچ، میخ فولادی مخصوص، عایق، تیرچه فلزی
حتما بخوانید  ایین نامه عرشه فولادی

مقایسه سقف عرشه فولادی‌ با سایر سقف ها صرفه جویی در حجم و ضخامت بتن ریزی، صرفه جویی در مصرف میلگرد و حذف میلگردهای کششی، حذف کلیه هزینه های قالب بندی ، حذف تیرهای فرعی مزایا: تکنولوژی پیشرفته و کارآمد، ایمنی فوق العاده بالا، کاهش بار سقف ( تا وزن سایر سقف ها) در نتیجه کاهش وزن سازه تا 60% صرفه جویی، افزایش سرعت به دلیل تکنولوژی بالا و وزن کم وخشک، حذف بلوک، سفال، تیرچه، میلگرد، بتن ریزی، قالب بندی و قالب گشایی، پوکه ریزی و کف سازی، رگلاژ بتون سقف، اجرا در همه شرایط اقلیمي‌و جوی، عبور تأسیسات میان سقفی و عدم فشار سقف و تخریب شیمیایی در نتیجه افزایش عمر تأسیسات و بنا و تعمیرات آسانتر و ارزانتر، تسریع در مکانیابی نشت به واسطه مشخص شدن علائم نشت در سقف کاذب، (تأسیسات روی سقف (کف خواب) که باعث خسارات زیاد در پوشش رویی و زیرین سقف می شود)، ایزوله صوتی و حرارتی مناسب، سبکی صفحات سمنت بورد و ورق پروفیل شده، حمل و نقل و ترابری کمتر آسان و راحت، سطح بسیار صاف و خشک پس از اجرا و نصب، امکان پوشش همه نوع کفپوش بدون نیاز به کف سازی حتی موکت