info@metal-deck.ir

1932 382 0912

پیمانکار سقف عرشه فولادی

 

پیمانکار سقف عرشه فولادی که به عنوان مجری در این بخش فعالیت دارد باید دارای شرایطی باشد که به قسمتهایی از ان میپردازیم:

تعریف پیمانکار

پیمانکار شخص حقوقی یا حقیقی است که سوی دیگر امضا کننده پیمان است و اجرای موضوع پیمان را بر اساس اسناد و مدارک پیمان به عهده گرفته است.نمایندگان و جانشینهای قانونی پیمانکار در حکم پیمانکار می باشند.

تعریف پیمانکار جزء

پیمانکار جزءشخص حقیقی یا حقوقی است که تخصص در کارهای اجرایی دارد و پیمانکار برای اجرای بخشی از عملیات موضوع پیمان با او قرارداد می بندند.

تعریف پیمانکار دست دوم

پیمانکار دست دوم پیمانکاری است که مهندس مشاور طبق فصل 13تغییرها و اصلاحها دستور به کارگیری او را بعنوان پیمانکار دست دوم به پیمانکار می دهد.

پیمانکاری سقف عرشه فولادی در یک تعریف ساده و مختصر به فعالیتهایی گفته می شود که با حوزه ساخت و ساز یک ساختمان در بخش اجرای سقف عرشه فولادی در ارتباط است.در این فعالیت یک شرکت یا یک شخص حقیقی فرایند تهیه مصالح اولیه،حمل و نقل در بخشهای مختلف  و ساخت وساز و اجرای کامل سقف عرشه فولادی را طبق یک قرارداد رسمی و معتبر بر عهده می گیرد.انچه که در قراردادهای پیمانکاری سقف عرشه اهمیت دارد و حس مسولیتپذیری و تعهد به تمام مفاد قرارداد است.

در قرارداد  کارفرما تمام انچه در نظر دارد را به پیمانکار می سپارد و از او انتظار دارد با مدیریت بودجه مالی و برنامه ریزی دقیق برای انجام کارها بتواند پروژه رادر مدت زمان مشخص شده به پایان برساند.

شرکتهایی که در حوزه سقف عرشه فولادی فعالیت می کنند دارای تیم تخصصی ،مهندسان با تجربه و تجهیزات مرتبط هستند. در صورتی می تواند پروژه را با حداکثر بهرهوری ارائه دهد که هریک از بخش های کار را به نفرات متخصص بسپارد.

حتما بخوانید  اجرای صنعتی ساختمانها

برای اینکه بتوانید یک پیمانکار عرشه فولادی خوب پیدا کنید حتما به پروژه هایی که او قبلا انجام داده است نگاهی بیاندازید.از پیمانکاری استفاده کنید که تمام کارهای خود را با تیم شناخته شده تخصصی پیش می برد.

وظایف پیمانکار سقف عرشه فولادی

پیمانکار  باید قدرت تصمیم گیری صحیح و سریع داشته باشد و بتواند برنامه ریزی دقیق را برای اجرای کامل سقف ارائه دهد.

پیمانکار  موظف است پروژه پیمانکاری سقف را در مدت زمان مشخص شده به پایان برساند در غیر اینصورت باید تمام تمهیدات و پیش بینی های لازم را برای مواقع اضطراری و وقوع حوادث نا خواسته انجام دهد.

پیمانکار فردی منضبط،خوش اخلاق،مدیر و با سابقه در حوزه تخصصی خود است.

پیمانکار  باید نگاه فنی به پروژه داشته باشد و در حین انجام پروژه نیز از خلاقیت خویش استفاده کند.

پیمانکار باید یک مدیر تحقیق و کار امد باشد او باید بتواند پروژه را دقیق و سریع پیش ببرد.

بعد از دانستن اینکه پیمانکار کیست و چه وظایفی دارد علت اینکه چرا کارفرما به جای استخدام نیروی کارگری ثابت به سراغ پیمانکار می رود علت انست که استخدام پیمانکاران مقرون به صرفه تر است.بخصوص در پروژه هایی که بصورت روتین و روزمره انجام نمی شود.در حالی که هزینه استخدام ساعتی یا پروژه ای یک پیمانکار از یک کارگر ثابت بیشتر است اما باز هم هزینه تمام شده ان از استخدام یک کارگر ثابت کمتر است.کارفرمایان با استخدام پیمانکار کار معین مجبور نیستن که هزینه های مر بوط به رعایت قوانین حقوق و دستمزد ،مانند مالیات بر حقوق ،پرداخت حقوق در تعطیلات ،بیمه تامین اجتماعی و سایر مزایا را پرداخت کنند.از جمله مزایای دیگر استخدام پیمانکار اینست که کارفرما می تواند افرادی که دارای دانش تخصصی هستند را استخدام کرده و از مزایای کار ایشان بهره مند شود. کارگران معمولا یک یا چند دانش محدود دارند ولی با استخدام پیمانکاران متعدد می توان از تخصص ها و دانش تخصصی مختلف بهره مند شد.

حتما بخوانید  سقف عرشه فولادی چیست

درزمینه اجرای سقف عرشه فولادی گزینه مناسب استفاده از پیمانکار  متخصص و کارامد می باشد.

پیمانکار  با توجه به تجربیات و شناخت کامل نسبت به نوع و جنس متریال ،قیمت های بهینه در اجرای سقف،استفاده از نفرات فنی و متخصص کار در ارتفاع،استفاده از ماشین الات و ابزار مناسب و به روز و مسولیت حفاظت افراد و ابزار و ماشین الات خود می تواند در اجرای مطلوب و با کیفیت پروژه های ساختمانی نقش بسزایی ایفا کند.

قبل از عقد قرارداد پیمانکار باید از کارفرما کلیه نقشه های سازه که نهایی شده است را درخواست کند و به طور دقیق بررسی و تحلیل کند .اولین انکته موقعیت سازه و بحث مسیر تردد افراد و ماشین الات و ابزار کار می باشد که پیمانکار باید علاوه بر اطلاعات موجود از محل پروژه بازدید میدانی داشته باشد.

برسی موقعیت سازه نسبت به همسایه ها و کارگاه های مجاور باید بررسی شود تا در صورت نیاز از وسایل و تجهیزات ایمنی در جهت حفظ سلامت افراد ساکن استفاده شود .

بررسی در تامین جرثقیل یا تاور کرین جهت سهولت در کار و سرعت بخشیدن به روند اجرای عملیات اجرای سقف باید انجام گیرد.

پیمانکار باید منبع تغذیه برق کارگاه را مورد برسی قرار دهد تا در تامین برق مورد نیاز دستگاه گلمیخ زن دچار مشکل نشود ،ضمنا قبل از انجام عملیات جوشکاری باید نوع و جنس گلمیخ و دستگاه جوش گلمیخ و برق کارگاه و حتی نوع و جنس ورق بررسی گردد.

پیمانکار سقف عرشه فولادی باید اشراف کامل به نقشه های اجرایی و جزییات ان داشته باشد تا بتواند شکل هندسی سازه وتعداد طبقات و جهت بارگذاری سقف ،تعداد گلمیخ های تعیین شده،نوع میلگرد ،ضخامت ورق،و عیار بتن مورد استفاده را داشته باشد تا بتواند مناسبترین قیمت را به کار فرما ارائه دهد.

حتما بخوانید  قیمت گل میخ عرشه فولادی

پیمانکار در اجرای پروژه باید نظارت دقیق نسبت به نفرات خود و کیفیت کار انها داشته باشد و از واگذاری کار به پیمانکار دیگر امتناع کند .

پیمانکار باید با تجربه و علم و اگاهی به کار خود بتواند حتی در مواردی که کار فرما نیاز به هزینه های اضافی در کار ندارد با راهنمایی و بهینه کردن هزینه ها به کارفرما کمک کند.

 

پیمانکار سقف عرشه فولادی- شرکت عرش سازان سام دک09123821932